Linkowanie – czym jest?

Jak działa linkowanie
Kiedy mówimy o pozycjonowaniu, samoczynnie należałoby odnieść je do linkowania. Czym ono jest, jak je wykonywać i czemu służy? W zasadzie każdy nawet zaczynający Internauta wie, czym jest link. Jednak w kontekście pozycjonowania linkowanie jest nie tyle kopiowaniem, wklejaniem czy udostępnianiem linków, a umieszczaniem ich w konkretnych miejscach i w konkretnym celu.

Linkowanie w praktyce
Odpowiednio cała istota pozycjonowania opiera się na linkowaniu. Pozycjonowanie jest serią działań, których zadaniem ma być poprawienie pozycji strony w SEPR-ach. Linkowanie natomiast jest tym kluczowym działaniem, które daje możliwość pozycjonować. aby wyjaśnić to jak najdokładniej, musimy posłużyć się przykładem.

Przypuśćmy, że posiadasz salon fryzjerski w Warszawie. Rywalizacja jest ogromna, bo na każdej ulicy jest przynajmniej jeden taki sam salon z takimi samymi usługami i w podobnych cenach. Zamierzasz, ażeby klienci znajdowali Cię częściej, umawiali się przez internet i przekonali do Twoich usług. Zamawiasz pozycjonowanie. Aktualnie sklep SEO musi przekonać Google do tego, że Twój salon jest tak dobry, iż należy mu się wysokie miejsce w wynikach odnajdywania. Wyszukiwarkę ocenia strony po ilości i jakości linków, jakie do nich prowadzą. Jeżeli strona Twojego salonu polecane jest w internecie przez dużą liczbę osób i jest do niej sporo linków, to dla Wyszukiwarkę jest to jasny sygnał, że warto dać jej wyższą pozycję.

Jednak w obecnych czasach nie możemy liczyć na to, że to użytkownicy będą polecać naszą stronę. Tym bardziej, że Twój salon ma dość standardową ofertę i niczym nie wyróżnia się ona od ofert firm konkurencyjnych. Co w takiej okoliczności zrobić? Wówczas firma zajmująca się pozycjonowaniem kreuje linkowanie. Rozprzestrzenia po sieci linki do Twojej strony. Umieszcza je w wartościowych miejscach, takich o wysokim PR , a oprócz tego dobrej reputacji. Jeżeli już na świetnej, w większości przypadków odwiedzanej stronie pojawia się jakiś link, Wyszukiwarkę automatycznie rozumie, że genialna strona nie linkowałaby do słabej. Tak więc umieszczony link jest linkiem do wartościowej strony, której domena linkująca ma możliwość przekazać nieco swojej mocy.

Zadaniem SEO jest umieszczanie linków do salonu na wartościowych serwisach i uzyskiwanie dzięki temu efektu „z jakim przystajesz, takim się stajesz”.

Warto zobaczyć: tworzenie stron zapleczowych. Jeśli jesteś zainteresowany ofertą usług SEO sprawdź naszą stronę.

Dodaj komentarz